hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > آذربایجان غربی| آذربایجان غربی چشم‌به‌راه سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری

آذربایجان غربی| آذربایجان غربی چشم‌به‌راه سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری

شهر ارومیه در سال 2020 به‌عنوان شهر گردشگری بین‌المللی انتخاب‌شده است؛ استان آذربایجان غربی ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد و با بهبود زیرساخت‌های گردشگری می‌تواند به‌عنوان قطب گردشگری در کشور تبدیل شود و این مهم نیز به‌نوبه خود بستر مناسبی برای اشتغال‌زایی جوانان، درآمدزایی و رونق اقتصادی منطقه است.

ظرفیت‌های بی‌نظیر آذربایجان غربی در حوزه گردشگری

به گزارش تسنیم، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان می‌گوید: ظرفیت‌های آذربایجان غربی در حوزه گردشگری همچنین گردشگری سلامت بی‌نظیر است. رضا حسینی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری اشاره می‌کند و می‌افزاید: آذربایجان غربی با توجه به جاذبه‌های طبیعی فراوان، هم‌مرزی با چند کشور خارجی و وجود امکانات درمانی و بیمارستانی، ظرفیت بی‌نظیری برای توسعه گردشگری به‌ویژه گردشگری سلامت دارد که باید با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه، اشتغال و رونق اقتصادی استان استفاده کنیم.

ارومیه 2020 چشم‌اندازی برای توسعه صنعت گردشگری

شهردار ارومیه با اشاره به ارومیه 2020 می‌گوید: ارومیه 2020 طرحی است که در آن این شهر را به شهر بین‌المللی تبدیل و تلاش می‌شود تا صنعت توریسم در این شهر تقویت و با هدف‌گذاری‌های لازم و ضروری به افق ترسیم‌شده رسانده شود. محمد حضرت پور بابیان اینکه ارومیه شهری است گردشگر و جاذبه‌های فراوان چون اماکن تاریخی، طبیعی و تفریحی که بستر بسیار مناسبی برای گسترش صنعت گردشگری و توریسم دارد، می‌افزاید: ارومیه و آذربایجان غربی توانایی این را دارند تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود و با حضور سرمایه‌گذاری فعالان بخش گردشگری و همچنین تبلیغ و اطلاع‌رسانی توانمندی‌های شهر و استان را به قطب گردشگری کشور تبدیل کند، چراکه همسایگی با سه کشور و مجاورت با پنج کشور این امکان را برای جذب گردشگران خارجی فراهم می‌آورد. او بیان می‌کند: مدیریت شهری ارومیه 2020 را به‌عنوان شهری ایده آل برای گردشگری مطرح کرده که اقدامات لازم برای تحقق آن چون توسعه زیرساخت‌ها در حال انجام است. حضرت پور می‌افزاید: سرمایه‌گذاری یکی از منابع مهم و اساسی جهت کسب درآمدهای پایدار برای شهر ارومیه است که شهرداری ارومیه جهت توسعه و آبادانی شهر و جذب گردشگر به سمت جذب سرمایه‌گذار و درآمد پایدار حرکت کرده است و در این خصوص پروژه‌های سرمایه‌گذاری متعددی در شهر ارومیه در حال اجراست.

سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری نویدبخش آینده‌ای روشن برای استان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به سند راهبردی موضوع‌بند الف ماده 100 قانون برنامه ششم توسعه گردشگری، می‌گوید: کمک به رونق گردشگری و سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند آینده روشنی برای استان به همراه داشته باشد. جلیل جباری با اشاره به ارائه اسناد مختلف برای توسعه گردشگری در کشور می‌افزاید: در سال 85 آذربایجان غربی نیز سند استانی را تدوین کرد و یک برنامه ملی در سازمان میراث شکل گرفت و اسناد جمع‌آوری شدند و به دنبال جمع‌آوری پازل‌ها و کنار هم قرار دادن آن‌ها هستیم. او بابیان اینکه سازمان میراث فرهنگی استان در حال تدوین سند توسعه منطقه‌ای است و بر اساس آن سند توسعه ملی را هم تدوین خواهیم کرد، تصریح می‌کند: از این طریق می‌توانیم راهبردها، برنامه‌های عملیاتی و پروژه‌ها را تعریف کنیم. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه در دو سال گذشته در استان پروژه‌های خوبی در مقوله گردشگری شکل‌گرفته است، می‌گوید: با حمایت‌های استاندار در بحث سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اخیر اقدامات اساسی انجام‌شده است. جباری از اعلام آمادگی تأمین تسهیلات از طریق منابع استان و صندوق توسعه ملی خبر می‌دهد و می‌افزاید: تأمین زمین موردنیاز، آماده‌سازی بسته‌های سرمایه‌گذاری برای ایجاد هتل‌ها، مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری، تأمین زمین‌های بلامعارض و مناسب برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران، کمک‌های فنی و اعتباری به اشخاصی که سرمایه‌گذاری کردند و موجب اشتغال شدند را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

آذربایجان غربی در بخش گردشگری در رتبه نهم تا دهم قرار دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به رتبه استان ازلحاظ گردشگری، می‌گوید: ازنظر ثبت آثار جهانی و همچنین در زمینه گردشگری و ورود و خروج گردشگران در رتبه نهم و دهم کشوری قرار داریم. جلیل جباری با اشاره به اینکه رتبه استان ازنظر گردشگری با توجه به بازه‌های زمانی مختلف متفاوت است می‌افزاید: در عملکرد فعالیت‌های نوروزی و همچنین تابستان بر اساس یک سری ارزیابی‌ها و پارامترها و همچنین با توجه به برگزاری مرا سمات و ضریب اشغال هتل‌ها و تخت‌ها و همچنین بازدید از موزه‌ها، در یک مقطع خاص است که رتبه استان ازنظر تعداد گردشگران مشخص می‌شود. جباری با بیان اینکه نظام آماری ما مشکل دارد بیان می‌کند: اقامت مسافران در خانه‌های سازمانی، منزل اقوام و مراکزی غیر از مراکز تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی و همچنین اطراق در کنار پارک‌ها، نظام آماری ما را ازنظر تعداد دقیق ورود گردشگران دچار مشکل کرده است و این ضد توسعه گردشگری است و موجب نارضایتی بخش خصوصی نیز شده است. او با اشاره به اینکه در 4 ماهه امسال 104 هزار نفر مسافر در هتل‌های 4 ستاره و 5 ستاره تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی اقامت داشتند، می‌گوید: این رقم در سال گذشته 66 هزار و 600 نفر بود که امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 56 درصدی اقامت در هتل‌ها راداریم. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی می‌افزاید: همچنین در مهمان‌پذیرها با 57 هزار اقامت و 20 درصد افزایش و در هتل‌آپارتمان‌ها با 47 هزار اقامت از افزایش 47 درصدی برخورداریم. جباری بابیان اینکه از سال 97 اقامت در واحدهای بوم گردی را نیز تجربه کرده‌ایم، تصریح می‌کند: اقامت در واحدهای بوم گردی 100 درصد افزایش‌یافته است و این افزایش 100 درصدی نشان‌دهنده این است که سرمایه‌گذاری در این بخش جواب داده و چرخ گردشگری استان به حرکت درآمده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد